De waarde van klantdata: De paradox van kansen en ethiek

Datum
12-02-2019
Locatie
Johan de Witt huis (Utrecht)
Omschrijving

Tijd: 15.15 - 19.00 uur | Aangevraagd voor 3 PE-punten | Prijs: Euro 370, indien u zich inschrijft vóór 12 januari 2019 betaalt u Euro 310



Informatie
Doelgroep

Actuarieel professionals, data engineers en data translators betrokken bij de analyse van klantdata en bij de innovatie van nieuwe verzekeringsproducten.

 

Doel

Wat is ‘ethics by design’ en waar wordt het speelveld juridisch door afgebakend bij de analyse van klantdata? De technologische ontwikkelingen en de toename in soort en beschikbaarheid van data bieden kansen voor risicoanalyse en productontwikkeling. Om de risico’s en dilemma’s te kunnen benoemen, is verstand van zaken over data-analyse en innovatie essentieel om data op een goede manier om te zetten in inzichten die waarde genereren voor

de klant als voor de eigen organisatie.  

 

Programma (onder voorbehoud van wijzigingen)

 

15.00u Ontvangst
15.25 Opening door Rian de Jonge
15.35 Selectie van relevante klantdata uit de waardeketen door Henrik Nijkamp en Rian de Jonge.
16.45 Pauze
17.00 Ethics by Design, (upcoming) regelgeving, Identity management en digitale ethiek door Jeroen van den Hoven.
17.45 Waarborgen van privacy bij gebruik van geautomatiseerde systemen, door Folkert Hendrikse en Joey Keppe
18.30 Vragenronde en afsluiting

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

           

 

Sprekers

Henrik Nijkamp MSc, Data Scientist bij Underlined
Drs. Rian de Jonge MSc AAG, Quant Director bij PwC Europe
Dr. Jeroen van den Hoven, universitair docent TU Delft
Mr. Folkert Hendrikse, jurist bij PwC

Mr. Joey Keppel, senior associate Privacy & Data Protection bij PwC

 

Algemene informatie

Inschrijfprocedure

Accreditatie

Annuleren

Facturatie