Covid-19 beleid AI en AG per 1 september 2020

1 september 2020

Het studie- en verenigingsjaar 2020 is gestart, maar ziet er door Covid-19 voorlopig anders uit dan voorgaande jaren:

 

  • de lessen van de opleidingen bieden we hybride aan: deels online en deels in het Johan de Witt huis;
  • PE- en AG-bijeenkomsten worden voornamelijk online aangeboden en alleen bij een bijeenkomst met een beperkt aantal deelnemers (maximaal 18 deelnemers) in het Johan de Witt huis.

 

Vanzelfsprekend bieden het AI en het AG haar leden, studenten en gasten een omgeving waarin het goed mogelijk is de geadviseerde afstand van anderhalve meter te waarborgen. In de lokalen staan de tafels op drie meter afstand van elkaar, mét loopruimte om naar het toilet te gaan of koffie/thee te pakken. Daarnaast maken wij regelmatig alles schoon en staan bij binnenkomst en bij de in- en uitgang van de lokalen desinfectiemiddelen klaar.

 

Om een veilige leeromgeving te waarborgen, hebben wij voor de lessen en bijeenkomsten in het Johan de Witt huis de volgende richtlijnen opgesteld, waaraan iedereen die aanwezig is zich dient te houden:

 

  • bij Covid-19 symptomen blijft u thuis en stelt u ons tijdig op de hoogte;
  • u bent maximaal 10 minuten van tevoren aanwezig, kom dus niet te vroeg;
  • kom alleen indien noodzakelijk met het openbaar vervoer;
  • maak regelmatig gebruik van de ontsmettingsmiddelen (in ieder geval bij binnenkomst) en volg de geldende richtlijnen in het gebouw, eventuele aanwijzingen van onze medewerkers én de RIVM-richtlijnen op;
  • er is sprake van eenrichtingsverkeer in ons pand, ook bij toiletbezoek: direct bij de voordeur rechtdoor het trappenhuis in, de looprichting is linksom. Dit staat ook duidelijk op de vloeren en muren aangegeven;
  • de kapstok staat klaar bij de ingang van het lokaal, hiervoor hoef u niet het hele pand door;
  • de eerste personen gaan vooraan in het lokaal zitten, zodat degenen, die na hen arriveren, achteraan kunnen aansluiten;
  • de deur vooraan in het lokaal gebruiken bij vertrek of toiletbezoek;
  • per lokaal kunnen maximaal één mannelijke en één vrouwelijke bezoeker tegelijk gebruik maken van het toilet, hierbij dient u de aangegeven route te lopen;
  • houd onderling de anderhalve meter afstand aan, ook met docenten/sprekers en medewerkers;
  • achterin de lokalen staat koffie en thee klaar. Naast de koffie- en theekannen liggen ontsmettingsdoekjes om de handvatten van de kannen mee af te nemen. Maak hier gebruik van;
  • verlaat na de les of de bijeenkomst onmiddellijk het pand. Als u buiten nog even blijft napraten, let u ook daar op de anderhalve meter afstand;
  • als u één van de medewerkers wilt spreken, vraag dat dan bij de receptie. Als de medewerker aanwezig is, komt hij/zij naar beneden.

 

Indien tijdens een les of bijeenkomst een maaltijd wordt verzorgd wordt, is dit over het algemeen een broodjesmaaltijd. De broodjes zijn per persoon hygiënisch verpakt en kunnen in het lokaal aan het tafeltje of buiten worden genuttigd. Let ook hierbij op de anderhalve meter afstand.

 

Als u op- en/of aanmerkingen hebt op ons Covid-19 beleid, laat dit dan weten. Dit beleid zal indien nodig worden aangepast.

 

Hans Duijn

directeur AI en AG