Leergang Productontwikkeling: hoe maakt u uw productontwikkeling succesvol?

Datum: vanaf 22 november 2017 (7 dagdelen)

Locatie: Johan de Witt huis (Utrecht)

Tijdstip: van 13.00 – 17.30 uur

PE-punten: voor leden van het Koninklijk Actuarieel Genootschap is deze leergang aangevraagd voor 28 PE-punten, waarvan 8 generieke punten (dagdeel 1 en 7)

Kosten*: € 2.788 indien u zich inschrijft vóór 10 oktober, betaalt u € 2.499

Contactpersoon: Severina Grotenhuis (030-6866313)

 

*Schrijft u zich in met minimaal drie collega’s (teaminschrijving), dan ontvangt u een groepskorting van 10%!

 

Doelgroep

De leergang is bij uitstek geschikt voor actuariële professionals, IT-ers, product developers en marketing managers die betrokken zijn bij de ontwikkeling van nieuwe verzekeringsproducten bij een verzekeraar.

 

Hoewel de cases in de leergang grotendeels betrekking hebben op schadeverzekeringen staat het proces rondom productontwikkeling centraal. Hierdoor is deze leergang ook geschikt voor professionals die in andere werkgebieden binnen de verzekeringswereld werkzaam zijn.

 

Doel                                       

Tijdens de leergang ontwikkelt u zelf een nieuw product waarbij alle aspecten van productontwikkeling aan bod komen. U vergroot uw kennis over de randvoorwaarden, zoals marktontwikkelingen en interne en externe belangen, die bepalend zijn bij succesvolle productontwikkeling.

 

Na deze leergang bent u in staat om:

 

  • de diverse belanghebbende partijen in het proces van productontwikkeling inzichtelijk te krijgen;
  • de belangrijkste onderdelen van het productontwikkelingsproces op hoofdlijnen te begrijpen;
  • de impact van aannames op de premie in te schatten;
  • het management te adviseren over de risico's en de invloed daarvan op het rendement van nieuwe producten.

 

Docenten

  • Drs. Saskia Vasilda AAG CERA is hoofddocent bij de leergang Productontwikkeling en als zelfstandige op ad interim basis werkzaam als pricing actuaris bij diverse opdrachtgevers.
  • Drs. Hans Koning is psycholoog, organisatieadviseur en trainer bij de A&O Groep en als docent verbonden aan het Actuarieel Instituut.
  • Drs. Hamza Jap-Tjong is verantwoordelijk voor de corporate strategy & business development bij de CED Group.

 

Programma

De leergang Productontwikkeling wordt op woensdagen aangeboden en bestaat uit 7 dagdelen.

 

Dag Datum Onderwerp
1 22-11-2017

Stakeholders; organisatiesensitiviteit; productintroductie; marketing.

2 06-12-2017

Business case; go/no go beslissing; interruptieproces.

3 20-12-2017 Masterclass Small Data/Big Data; aannames.
4 10-01-2018

Pricing: Behandeling van pricingelementen op hoofdlijnen.

5 24-01-2018

Commerciële versus actuariële premie; brutering en CoC; risico’s inschatten.

6 07-02-2018

Juridische kaders en DNB; Parp; Profit Test.

7 14-02-2018

Adviesvaardigheden; monitoring; documenteren.

 

In company

Deze leergang In company volgen? Neem voor een offerte op maat vrijblijvend contact op met Harmen van der Panne, Cliëntmanager opleiding & ontwikkeling, op telefoonnummer 030-6866311 of per e-mail harmen.vanderpanne@ag-ai.nl.

 

Meer informatie

Voor vragen of meer informatie kunt u contact opnemen met Severina Grotenhuis, Business Developer, op telefoonnummer 030-6866313 of per e-mail severina.grotenhuis@ag-ai.nl.